הארה תכניות העשרה בעמ - סילבוס מדע ויצירה
 




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
סילבוס מדע ויצירה
 
שיעור מספר דיסציפילינה
מדעית
מנת למידה שם הפרוייקט תמונת הפרוייקט
1 כימה נעבור על ההגדרה של
מדע ויצירה.
נכין ביחד סליים,
נלמד מה היא תמיסה - מומס וממיס. 
הגדרה של מדע ויצירה

סליים
2 פיסיקה נבנה יחד מטוטלת עם שמתאזנת על כל דבר. נלמד על מקבילת כוחות, ווקטור ומומנט.
נעבור על מדענים חשובים חלק א'.
מטוטלת

מ
ערך מדענים
3 פיסיקה נכין הוברבורד שמחליק במהירות.נלמד על
חוק ונטורי,
ונעבור על מדענים חשובים חלק ב'.
הוברבורד

מ
ערך מדענים
4 אופטיקה נבנה היחד משקפת דרכה כל דבר רחוק נראה קרוב. נלמד כיצד המשקפת עובדת, מה תפקידן של העדשות. משקפת
5 פיסיקה נכין מכונית שמתקדמת בעזרת לחץ אוויר מבלון, ונלמד על אגדת ניוטון. מכונית תנע
6 אופטיקה נכין קליידוסקופ שיוצר צורות מרהיבות, ונלמד כיצד עובדת המראה. קליידוסקופ
7 טיסנאות נלמד להכין טיסן מקצועי, ונלמד מה כל אחד מחלקי המטוס עושה. טריינר
8 חשמל נבנה מנורת לילה, עם ציור של פיקאצו. נלמד מה כל רכיב אלקטרוני עושה במעגל החשמלי. פיקאצו- לד
9 אופטיקה נכין יחד משקפי מציאות מדומה. ונלמד כיצד המוח תופס תמונה תלת מימדית. משקפי VR
10 פיסיקה נבנה גלגל שמסתובב במהירות, ונלמד על תאוצה סיבובית. גלגל תאוצה
11 פיסיקה נכין ספינר שמסתחרר במהירות, ונלמד על התאוצה הסיבובית. ספינר
12 אופטיקה נרכיב טלסקופ שצופה למרחקים, ונמלד כיצד עדשות פועלות.
נלמד על גלילאו.
טלסקופ
13 טסנאות ניצור טיסן שטס במעגלים, מצלחת אוכל חד פעמית. נלמד כיצד מטוסים עפים. פוליסטיסן
14 כימה נבנה דגם של סירת קטאמרן ששט במהירות על המים. נלמד על ציפה של חומרים. וכיצד הגומיה אוצרת בתוכה אנרגיה קאטמראן א'
15 כימה קאטמראן ב'
16 אסטרונומיה נכין מפה שאפשר לחזות בעזרת אילו כוכבים יופיעו בשמי הלילה בתאריכים שונים. נלמד על תפקידים החשוב של הכוכבים בתקופה שלפני הGPS. מפת כוכבים
17 אוירודינמיקה נכין בומראנג מעץ בלזה, שכאשר זורקים אותו בכוח הוא חוזר חזרה.
נבין כיצד הוא עושה זאת.
בומראנג א'
18 אוירודינמיקה בומראנג ב'
19 אסטרונומיה נכין מודל של מערכת השמש, נלמד את שמות כל הכוכבים. נבין למה שנה היא דווקא 365 ימים, חודש 30 יום ויממה 24 שעות. מערכת השמש
20 כימה בעזרת מיץ של כרוב סגול - נלמד מה זה חומצה ומה זה בסיס ומה ההבדל בינהם. חומצה ובסיס
21 חשמל נכין סירה שנעה בעזרת מנוע חשמלי, נלמד כיצד מעגל חשמלי פועל. ומה תפקידו של המדחף שעל המנוע. סירת מנוע
22 פיסיקה נכין מודל של סירת קיטור, הנר מחמם את המים שבמבחה שיוצאים במהירות כקיטור דרך הקשית. נלמד על מצבי צבירה ועל וואט שהמציא את מנוע הקיטור. סירת קיטור
23 פיסיקה נבנה נשכן בצורת תנין שניתן להרים בעזרתו דברים מבלי לגעת בהם ביד. נלמד על הפרקים והמפרקים שיש לנו בגוף. נשכן מפרקים
24 פיסיקה ניצור קטאפולטה שמשגרת דברים בעוצמה. נלמד על חשיבות הקטאפולטה בהיסטוריה ועל התנועה הקשתי של העצמים המשוגרים ממנה. קטאפולטה
25 ביולוגיה נבנה את גוני השלד, מודל של גוף האדם שכאשר נמשוך בחוטים הוא רוקד. נלמד על העצמות שיש בגוף האדם ומה תפקידן. גוני השלד
26 מתמטיקה בעזרת הספינוגרף ניצור ציורים מדהימים עם צורות מרהיבות. נלמד על התופעה ועל העיקרון המתמטי שעומד מאחוריה. ספיירוגרף
27 אוירודינמיקה +אשליה אופטית נלמד על הבורג האווירי של לאונרדו דה וינצי, ונכין רוטוקופטר. +
נבנה זאוטרופ - נלמד על האשליה האופטי שנוצרת כאשר הוא מסתובב.
רוטוקופטר +
זאוטרופ
28 פיסיקה נרכיב מכונית מירוץ המונעת בעזרת האנרגיה שאצורה בגומיה. נלמד על גלגלי שיניים. מכונית גומי
29 פיסיקה בחנוכה נכין סביבוני אילוזיה, כשנסובב אותם מהר נחזה באשליה האופטית שהם יוצרים. סביבוני אילוזיה
30 -   מסיבת סיום  
         
         
        מערכים אלטרנטיבים
1 כימיה מהו מדע ? 
עבודת המדען
תגובות בין חומרים. המשתתפים מכינים בית דרדס על ידי ניסוי בחומרים. לומדים על תופעת ההתפשטות. לכל ילד דרדס אהוב, לכיתה השלמה כפר של דרדסים
כפר  הדרדסים.
 
2 חשמל נצא במסע בעקבות האלקטרון. נבין מה ההבדל ביו מתכת לאל מתכת. נחבר סוללה, לחוט נחושת, דיודה פולטת אור, ונקבל משחק שפולט אור בכל פעם שהיד שלנו רועדת. נבצע תחרות של היד היציבה ביותר בכיתה. משחק
היד
היציבה
3 חשמל נכיר סוגי מעגלים חשמליים ורכיב ששמו נגד. נבנה מעגל שיודע לווסת את הזרם החשמלי שעובר בו, נכין תמונת ספידרמן עם אור שניתן לווסת באמצעות נגד. נקרא לו "ספיידרלד" ספיידרלד
4 אופטיקה נלמד על תופעת השבירה וההחזרה באופטיקה. נכין פריסקופ של צוללות ונשתעשע באפשרות לראות מבלי להיראות פריסקופ
5 ביולוגיה איך צמח גדל למימדיו ? התלמידים ינסו לענות על השאלה, ישמעו על הפולמוס שהתקיים סביב הנושא לפני 200 שנה, ויכירו את תהליך הפוטוסינתיזה: יצירת חומר באמצעות אור.
כל משתתף יכין ראש דשא כשתיל אישי.
ראש דשא
6 פיסיקה נלמד מהו מרכז כובד. ננסה לזהות אותו בחפצים שונים. נכין חבר, תוכי, שמו יהיה יוסי, והוא ישב בנחת על כתפנו. תוכי
יוסי
7 פיסיקה נכין גלגל מסתורי, שחוזר אלינו, אחרי שמגלגלים אותו. נלמד על "אצירת אנרגיה"   בגומי וגלגולי אנרגיה גלגל מבולבל
8 פיסיקה התלמידים מכינים בובת בודהה שבאופן מסתורי מרחפת באוויר. הכיצד?
בשיעור נלמד על מגנטים, כיצד נוצר שדה מגנטי, כוחות משיכה ודחייה ואפילו איך מכינים מגנט .
בודהה המרחף
9 פנאומטיקה התלמידים מכינים טיל אישי לומדים על פנאומטיקה ושימושים בלחץ אוויר. טיל אישי
10 אקולוגיה ניישם את כל מה שלמדנו על חשמל, אבל הפעם ניצר אותו באמצעות אנרגיה סולארית.
נלמד מהו תא סולארי, איך הוא פועל ונכין ספינה עם מנוע חשמלי שעובד באמצעות אנרגיה סולארית לצורך הנעת משוטים.
סירה
סולארית
משוטים
 
11 אקולוגיה ישום אנרגיה נקייה למכונית שלא מפסיקה לנסוע  (כל זמן שהשמש זורחת)  הילדים בונים אותה בעצמם ומסיימים בהסעה קבוצתית מכונית סולארית
12 פיסיקה נלמד על אלסטיות של חומרים, ובאמצעות גומי נכין משגר טילים משגר טילים
13 חשמל מהו חשמל סטטי, כיצד הוא נוצר.
נסצע ניסוי בו ניצור חשמל סטטי ונגרום לחבילת קשיות לרקד.
מסיבת קשיות
14 תעתועי ראייה נצפה יחד בתמונות מתעתעות. נכיר מקרים שבהם יש "כשל" בין מה שהעין רואה והמוח מבין. נלמד על זכרון לטווח קצר ונכין סרטים קצרים המבוססים על זיכרון לטווח קצר סרט הנפשה
15 ראייה נכין צמידים עם חרוזים פלוארסנטים. פולטים אור שיוצאים עמם לשמש. כל חרוז יפלוט צבע אחר. איזה צבע נקבל ? צמידי זיקית
16 פיסיקה נלמד על חוק ברנולי, ואיך ישום של החוק הזה מאפשר לנו להעיף כדור כלוליינים כדור מרחף
17 אסטרונומיה שעון הוא פריוילגיה של כמה ממאות השנים האחרונות בלבד. לפני כן, במשך אלפים בשנים, השתמשו בני האדם בשעוני שמש. בשיעור זה בנה יחדיו שעון שמש, נצא יחדיו לקבוע את השעה. ונגלה שאם השעה כבר ידועה לנו הרי שבידנו מצפן !   שעון שמש
  * הסילבוס נתון לשינויים ויקבע אינדודואלית לכל פרוייקט.
אוירודינמיקה



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים