התוויה בית ספר נוף הרים סאסא
	סיום מחצית 1.1
	התחלה של מחצית שנייה ותחלופה של התוכניות 15.1
	תוכנית תעופה וחלל כיתות ג'-ד' 
	
	דגשים למדריך!
	
	- התלמידים ירכיבו ערכות מייקרים שונות, דרכם הם ילמדו על תעופה וחלל.
	- המדריך ישים דגש על לימוד החומר התאורטי תוך שילוב עם המערך בצורה מעניינת.
	- לא פחות חשוב, המדריך ילמד קישורי הרכבה ובנייה של הערכות ויקפיד שהתלמידים עובדים ומתמודדים עם אתגרים.
	- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי.
	לוז שנתי
	הכולל 30 שיעורים של 45 דקות
	1 קבוצה
	15 ילדים
	
	שיעור
	- 
		הצגת התוכנית (איך התוכנית בנויה ומה נעשה בשיעורים) תוך כדי שיח על תעופה וחלל יצירת התלהבות, סרטון מרשים על נחיתות טילים + משחק גיבוש (כגון טלפון שבור בציורים?) + רוטוקופטר
- 
		מסוק סולארי
- 
		המשך מסוק סולארי
- 
		חלוצי תעופה
- 
		איזון מרכז כובד + פוליסטיסן
- 
		מערכת השמש דו (היכרות עם החלל)
- 
		צמידי שמש  (הרחבה על הנושא של בטיחות ושמירה מפני השמש, אפשר בצורת משחק + שיח על השמש כמקור אנרגיה)
- 
		חללית בראשית
- 
		המשך חללית בראשית
- 
		עריסתו של ניוטון 4.12
- 
		(איך נוצר העילוי במטוס ? מושגי יסוד באווירודינמיקה) + כדורי ברנולי (מדגים את מה שלמדנו)
- 
		בטיחות בעבודה + טריינר
- 
		המשך טריינר + סיכום שנה עם הילדים (כל אחד מספר על משהו שלמד השנה)
- 
		סיום טריינר + הטסה 
	
		
			| מערך | סטטוס | מסירה/ מקום | מכשיר/ תאריך
 | זמן הכשרה | החזרות/ תאריך
 | חוסרים | 
		
			| רוטוקופטר | נשלח | מסירה | אלעד/בוצע |  |  |  | 
		
			| מסוק סולארי | " | " | " |  |  |  | 
		
			| פוליסטיסן | " | " | " |  |  |  | 
		
			| מערכת שמש דו | " | " | אלעד/בוצע |  |  |  | 
		
			| צמידי שמש | " | " |  |  |  |  | 
		
			| חללית בראשית | נשלח | מסירה |  |  |  |  | 
		
			| - | - | - | - |  | - | - | 
		
			| כדורי ברנולי | נשלח 26.1 | אלעד | משה/7.12.22 | 0.5 שעה |  |  | 
		
			| עריסתו של ניוטון | " |  |  |  |  |  | 
		
			| טריינר | נשלח 26.1 | אלעד | משה/7.12.22 |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  |  | 
	
תוכנית אסטרונומיה כיתות ג'-ד' 
דגשים למדריך!
- התלמידים ירכיבו ערכות מייקרים שונות, דרכם הם ילמדו על חקר החלל, אסטרונומיה.
- המדריך ישים דגש על לימוד החומר התאורטי תוך שילוב עם המערך בצורה מעניינת.
- לא פחות חשוב, המדריך ילמד קישורי הרכבה ובנייה של הערכות ויקפיד שהתלמידים עובדים ומתמודדים עם אתגרים.
- להרחיב בנושאים אקטואליים וכך לעניין את הילדים וליצור אווירה של רלוונטיות לחייהם.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי.
	לוז שנתי
	הכולל 30 שיעורים של 45 דקות
	1 קבוצה 
	15 ילדים
	 
שיעור
	- 
		הצגת התוכנית, מה זה אסטרונומיה ? (איך התוכנית בנויה ומה נעשה בשיעורים) תוך כדי שיח על החלל ויצירת התלהבות + משחק גיבוש(כגון טלפון שבור בציורים?) + טלסקופ (למה המכשיר הזה כל כך חשוב לאסטרונום?)
- 
		מופע ירח
- 
		מערכת השמש דגם תלת מימדי
- 
		מפת כוכבים (העשרה על כוכבים נופלים)
- 
		חללית בראשית
- 
		המשך חללית בראשית
- 
		משקפי VR
- 
		מבוך לייזר (כיצד האור מתנהג בהתאם לתנאים)
- 
		קליידוסקופ 4.12
- 
		מולקולה
- 
		 כיצד פועל מנוע חשמלי + מכונית סולארית (קישור ליצירת האנרגיה לתנועת כלי תעופה בחלל)
- 
		המשך מכונית סולארית + סיכום שנה עם הילדים (כל אחד מספר על משהו שלמד השנה)
- 
		מאזניים
	
		
			| מערך | סטטוס | מסירה/ מקום | מכשיר/ תאריך
 | החזרות/ תאריך
 | חוסרים | 
		
			| טלסקופ | נשלח | מסירה | אלעד/בוצע |  |  | 
		
			| מופע ירח | " | " | " |  |  | 
		
			| מערכת שמש תלת | " | " | " |  |  | 
		
			| מפת כוכבים | " | " | אלעד/בוצע |  |  | 
		
			| חללית בראשית | " | " |  |  |  | 
		
			| משקפי VR | " | " |  |  |  | 
		
			| מבוך לייזר | נשלח | מסירה |  |  |  | 
		
			| - | - | - | - | - | - | 
		
			| קליידוסקופ | נשלח 26.1 | אלעד | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			| מולקולה | נשלח 26.1 | אלעד | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
	
תוכנית רובוטיקה כיתות ה'-ו' 
דגשים למדריך!
- התוכנית מתמקדת בנושא הרובוטיקה, תוך שימוש בערכות מדע לצורך העשרה והדגמה של טכנולוגיות חדשות.
- במהלך השיעור על המדריך לשים דגש על לימוד של טכניקות וקישורים לצורך בניית הרובוטים, תוך לימוד של החומר המילולי בצורה חוויתית.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי המדע יתחברו בצורה פדגוגית עם הלימוד וההתעסקות ברובוטים.
- חיבור של התוכן לאקטואליה בנושא הרובוטיקה יעצים ויעמיק את השיעור.
- הרחבה בנושא עולם הרובוטיקה 
כאן.
	לוז שנתי 
	הכולל 30 שיעורים של 55 דקות
	1 קבוצה 
	15 ילדים
	 
שיעור
	- 
		הצגת התוכנית + היכרות בעזרת משחק + דיון בכיתה בנושא ענף הרובוטיקה מכאן (להתאים לשכבת הגיל אין חובה לעבור על כל הדף) + התחלה חרק רובוטי
- 
		המשך חרק רובוטי + גלגל תאוצה
- 
		מאוורר סולארי
- 
		עשרת המדענים הגדולים בכל הזמנים + עריסתו של ניוטון
- 
		מכונית רחף
- 
		תיבת נגינה
- 
		מכונית תנע
- 
		זואוטרופ (נדבר כיצד רובוטים מתקדמים משתמשים בצילום כדי לבצע פעולות שונות)
- 
		סגוויי סולארי 11.12.22
- 
		סירת פדלים
- 
		סיום סירת פדלים + סיכום שנה עם הילדים (כל אחד מספר על משהו שלמד השנה)
- 
		זאוטרופ
	
		
			| מערך | סטטוס | מסירה/ מקום | מכשיר/ תאריך
 | החזרות/ תאריך
 | חוסרים | 
		
			| ארגז מדע | נשלח | מסירה |  |  |  | 
		
			| חרק רובוטי | " | " | אלעד/בוצע |  |  | 
		
			| גלגל תאוצה | " | " | " |  |  | 
		
			| מאוורר סולארי | " | " | " |  |  | 
		
			| עשרת המדענים | " | " | אלעד/בוצע |  |  | 
		
			| מכונית רחף | " | " |  |  |  | 
		
			| תיבת נגינה | " | " |  |  |  | 
		
			| מכונית תנע | " | " |  |  |  | 
		
			| זאוטרופ | " | " |  |  |  | 
		
			| מולקולה | " | " | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			| תחנת כוח | " | " |  |  |  | 
		
			| שעון מלחים | " | " | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			| סגווי סולארי | " | " | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			| סירת פדלים | " | " |  |  |  | 
		
			| רובוט זחל | " | " |  |  |  | 
		
			| מכונית סולארית | " | " |  |  |  | 
		
			| טנק שרמן | נשלח | מסירה |  |  |  | 
	
	תוכנית אלקטרוניקה ה'-ו' - 
	
	דגשים למדריך!
	
	- במהלך התוכנית התלמידים ילמדו את יסודות החשמל והאלקטרוניקה, תוך יישום מעשי דרך בניית מעגלים ברמות שונות.
	- המדריך ישים דגש על לימוד החומר התיאורטי ויעזר במערך המעשי לצורך תרגול והמחשה (כל שיעור יועבר נושא מסוים).
	- נקפיד על כללי הבטיחות ונהלי העבודה בשיעור, ונחדד זאת לתלמידים (עבודה עם מלחם דורשת הקפדה על כללי הבטיחות).
	- לכל 4 תלמידים יהיה מלחם שאיתו יוכלו לעבוד במהלך השיעור.
	- לצורך המחשה נוספת ניתן להשתמש בתוכנת tinkercad, ברוב מערכי הלימוד ישנם דוגמאות מתוך התוכנה.
	 
 
	 
	לוז שנתי
	30 מפגשים של כ55 דקות
	1 קבוצה 
	15 ילדים
	
	
	שיעור 
	- 
		פתיחת שנה, היכרות, הצגת התוכנית השנתית, למה שנתעניין באלקטרוניקה בכלל ? מה ההבדל בין אלקטרוניקה לחשמל ? פיקאצו- לד   
- 
		הוראות בטיחות בעבודה, הצגת הכלים של הטכנאי + מגן דוד מנגדים תירגולי הלחמות
- 
		אטומים- היחידה הקטנה שבונה את העולם. טבלה מחזורית + המשך תרגול הלחמות 
- 
		זרם חשמלי, אנרגיית ינון + זרם ישיר / זרם חלופי + נורת שולחן לד
- 
		מעגל חשמלי. סימונים מקובלים + נצנץ בטיחות לאופניים 
- 
		דיודה + LED- דיודה פולטת אור. במה היא שונה מנורה חשמלית? + המשך נצנץ בטיחות לאופניים (27.11)
- 
		המשך נצנץ בטיחות לאופניים
- 
		סיום נצנץ בטיחות לאופניים 11.12.22
- 
		כיצד פועל מנוע חשמלי + רובוט מרקד
- 
		משחק היד היציבה + סיכום שנה עם הילדים (כל אחד מספר על משהו שלמד השנה) 1.1.23
- 
		מאזניים
	
		
			| מערך | סטטוס | מסירה/ מקום | מכשיר/ תאריך
 | החזרות/ תאריך
 | חוסרים | 
		
			| ארגז אלקטרוניקה | נשלח | מסירה | אלעד/בוצע |  |  | 
		
			| פיקצו לד | " | " | " |  |  | 
		
			| תרגול הלחמות | " | " | " |  |  | 
		
			| נורת שולחן לד | " | " | " |  |  | 
		
			| נצנץ בטיחות אופניים | " | " | משה/הוכשר |  |  | 
		
			| משחק יד יציבה | " | " |  |  |  | 
		
			| פוליגרף | נשלח | מסירה |  |  |  | 
		
			| - | - | - | - | - | - | 
		
			| רובוט מרקד | פקודה | אלעד | משה/7.12.22 |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  | 
		
			|  |  |  |  |  |  |