הארה תכניות העשרה בעמ - zilberman25




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה תיכון זילברמן באר שבע. 

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, תוכנית רב תחומית . 
- למטה התוויה מלאה,  עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד בכמות התלמידים המדויקת שבפועל מגיעים. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 
א

 לוז שנתי 
 00מפגשים של 90 דקות
ילדי תיכון - י' - יב'
חנ"מ בנים
עד 18 משתתפים בקבוצה

2 סייעות מתלוות 

הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו : 

שם ההסמכה  תיאורה: 
מדריך WE MAKE עבודה בשיטת המייקרס של הארה עם התנסות בחלק הערכות 

מורה מעשיר - מעקב ביצוע 




      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב,  השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.  
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

אשכול 
גדולים 
שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו  1    
1 מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.     
2 קליידוסקופ 3 מראות של משולש שווה צלעות, יוצרות בבואה ענקית של צבעים וצורות.  1    
3 משקפי VR עולם הוירטואל ריאליטי, ההבדל בין מציאות מדומה לרבודה, צפיה בסרט חלל תלת מימדי באמצעות משקפת שיצרנו.  1    
3 גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה  1    
4 מערכת השמש דגם תלת מימדי  לימוד מערכת השמש עם הרחבה לאסטרונומים הגדולים של כל הזמנים.  2    
5 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם. בנייה של מעגל.  2    
6 מטוס חשמלי מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב.  2    
7 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה.  1    
8 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?  2    
9 משחק היד היציבה יצירת משחק המצפצף בכל פעם שסוגרים מעגל בשל רעידת היד. מי יכול להיות מנתח כירורגי שיהיה גדול ?  1    
- גלגל קסם גלגל שדוחפים אותו, הוא מתרחק ואז חוזר, באמצעות משקולת ש"מסתבכת" בגומיה 1    
10 תחנת כוח מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד?   2    
11 כדורי ברנולי צמד כדורים הממחישים את החוק החשוב ביותר בתעופה, באופן מפתיע מההגיון.   1    
- מכונית רחף מכונית שנעה באמצעות מנוע חשמלי שמיצר דחף אוויר.  1    
12 חרק רובוטי חרק הנע באמצעות מנוע גיר בתנועה מצחיקה.  2    
13 רובוט מרקד רובוט רוטט המסוגל לצייר באמצעות רגלי הטוש שיש לו, ציורים מתמטיים מרהיבים.  1    
14 טנק שרמן הפיכה של סיבוב מנוע ממהירות לכוח, מאפשר לטנק שנבנה להתקדם ולעבור מכשולים 3    
15 סירת פדלים סירה שנעה באמצעות מנוע חשמלי ופדלים. מתח פנים של מים. פעולה ותגובה.  2    
16 רובוט זחל רובוט שמחכה תנועה של זחל. באמצעות מנוע, גיר רובוטי.  3    
17 מכונית סולארית מכונית הנוסעת באמצעות תא סולארי ומנוע חשמלי 2    
18 שעון מלחים יוצרים תא סוללה מחומרים כימיים ואלקטרודות. באמצעות הסוללה מפעילים שעון.  2    
19 מסוק סולארי לימוד אוירודינמיקה של מסוקים. איך מסוק טס? ובניית דגם עם מנוע חשמלי ותא סולארי  2    
20 הולוגרמה  יצירה של דמות מרחפת באויר, מעל מכשיר טלפון, באמצעות מערכת מראות  2    

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים