הארה תכניות העשרה בעמ - nofyamb25




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה נוף ים ב' - אשקלון 

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, שלושה מקצים רצופים, 8 שבועות לכל מקצה כדלקמן:

מקצה 1 - 2 קבוצות כיתה ב'  
              3 קבוצות כיתה ג' .  שעה אקדמית לקבוצה * 8 שבועות 
60 משתתפים  מדענים צעירים :  

 
שיעור מספר   שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
  סליים ניסוי הכימיה הנפוץ בעולם, שבסופו, סליים. ללא צורך באיתור כימקלים ביתיים.  1    
  מטוטלת לימוד נושא מושג מרכז הכובד ומקבילית הכוחות. המושג מומנט.  1    
2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו  1    
  הוברבורד חוק ברנולי וצינור ונטורי יוצרים כלי פיסקלי מרחף על השולחן  1    
1 משקפת עדשה מקטינה ועדשה מגדילה, במרחק נכון זה מזה, מיצרים משקפת מתקפלת לכיס 1    
  מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.     
2 קליידוסקופ 3 מראות של משולש שווה צלעות, יוצרות בבואה ענקית של צבעים וצורות.  1    
3 מערכת השמש דו מימד  נלמד את מאפייני כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. סרטוני הרחבה על מערכת השמש. והסבר מדוע יש עונות לשנה.  1    
4 גוני השלד בנייה של דגם שלד האדם, להכרות של מבנה גוף האדם- העצמות.  1    
5 גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?  1    
6 מכונית מגנטית כוחות משיכה ודחייה של מגנטים, להנעה של מכונית קטנה 1    
7 משקפי תלת מימד משקפת המסוגלת להפוך תמונות דו מימדיות הקיימות בערכה, לתלת מימדיות.  1    
8 סרט הנפשה צמד תמונות, שמעבר מהיר ביניהן, מדמה תנועה. נבנה כמה צמדים שכאלה.  1    

מקצה 2 - 2 קבוצות כיתה א'   - מדענים צעירים 
              4 קבוצות כיתה ו'  - יזמות טכנולוגית 
 שעה אקדמית לקבוצה * 8 שבועות 

100 משתתפים   : 40 מתוכם כיתות א' , 60 כיתות ו' 

מדענים צעירים  : 

 
שיעור מספר   שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
  סליים ניסוי הכימיה הנפוץ בעולם, שבסופו, סליים. ללא צורך באיתור כימקלים ביתיים.  1    
  מטוטלת לימוד נושא מושג מרכז הכובד ומקבילית הכוחות. המושג מומנט.  1    
2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו  1    
  הוברבורד חוק ברנולי וצינור ונטורי יוצרים כלי פיסקלי מרחף על השולחן  1    
1 משקפת עדשה מקטינה ועדשה מגדילה, במרחק נכון זה מזה, מיצרים משקפת מתקפלת לכיס 1    
  מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.     
2 קליידוסקופ 3 מראות של משולש שווה צלעות, יוצרות בבואה ענקית של צבעים וצורות.  1    
3 מערכת השמש דו מימד  נלמד את מאפייני כוכבי הלכת במערכת השמש שלנו. סרטוני הרחבה על מערכת השמש. והסבר מדוע יש עונות לשנה.  1    
4 גוני השלד בנייה של דגם שלד האדם, להכרות של מבנה גוף האדם- העצמות.  1    
5 גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?  1    
6 מכונית מגנטית כוחות משיכה ודחייה של מגנטים, להנעה של מכונית קטנה 1    
7 משקפי תלת מימד משקפת המסוגלת להפוך תמונות דו מימדיות הקיימות בערכה, לתלת מימדיות.  1    
8 סרט הנפשה צמד תמונות, שמעבר מהיר ביניהן, מדמה תנועה. נבנה כמה צמדים שכאלה.  1    

יזמות טכנולוגית 
 
אשכול 
גדולים 
שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
2 מערך מדענים פה הדגש כל הפן היזמי של כל מדען. לאיזה המצאות חדשות נפתחו הדלתות ?  1    
3 ספינר שיעור העשרה לא לבנייה על חשיבות כתיבת פטנט כאשר אתה יזם טכנולוגי .  1 לא לספק   
סירת קיטור המצאת הקיטור וכיצד התחבורה חברה בין היבשות. החשיבות לחברה גלובלית   1    
2 קטאפולטה כלי נשק קדום, הישרדות שהביאה ליזמות  1    
4 גשר לאונרדו למידה על ניצוץ גאונות שמאפשר קידום משמעותי בתשתיות נגישות.  1    
  מאוורר סולארי מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי  2    
5-6  נורת שולחן לד המצאת הלד. חשמל. מעגל חשמלי.  2    
-7-8 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?  
ההבנה שליזם טכנולוגי יש כשלונות בדרך להצלחה. 
2    


מקצה 3 - 3 קבוצות כיתה ד'   - טיסנים ורחפנים 
              3 קבוצות כיתה ה'  - יזמות טכנולוגית 
 שעה אקדמית לקבוצה * 8 שבועות 

60 משתתפים    - 30 מתוכם כיתות ד', 30 כיתות ה' 
 
טיסנים ורחפנים  - שיעור הרחבה של רחפנים , לבדוק סיןע של אלון. חובה שיכלול ריחוף באוויר לרבות שיעור מבוא 


 
 
יעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה החזרה
1 חלוצי תעופה העשרה      
  בטיחות בעבודה העשרה      
2 הכוחות שפועלים על המטוס         
1-2 טריינר קיט ללימוד עקרונות 
בניה, חלקי המטוס, כלי עבודה וחומרים
     
3 חלקי המטוס העשרה      
  עומרון        
6 איזון מרכז כובד        
  זהבן        
6 האטמוספירה העשרה      
4-5 
6-7 
F15 / קונקורד        
4 צירי המטוס העשרה      
8 פוליסטיסן        
8  רוטוקופטר         



יזמות טכנולוגית 
 
אשכול 
גדולים 
שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
2 מערך מדענים פה הדגש כל הפן היזמי של כל מדען. לאיזה המצאות חדשות נפתחו הדלתות ?  1    
3 ספינר שיעור העשרה לא לבנייה על חשיבות כתיבת פטנט כאשר אתה יזם טכנולוגי .  1 לא לספק   
סירת קיטור המצאת הקיטור וכיצד התחבורה חברה בין היבשות. החשיבות לחברה גלובלית   1    
2 קטאפולטה כלי נשק קדום, הישרדות שהביאה ליזמות  1    
4 גשר לאונרדו למידה על ניצוץ גאונות שמאפשר קידום משמעותי בתשתיות נגישות.  1    
  מאוורר סולארי מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי  2    
5-6  נורת שולחן לד המצאת הלד. חשמל. מעגל חשמלי.  2    
-7-8 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?  
ההבנה שליזם טכנולוגי יש כשלונות בדרך להצלחה. 
2    


- למעלה התוויה מלאה לכל מקצה וכל גיל , עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 


מורה מעשיר - מעקב ביצוע 




      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב,  השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.  
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 


 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים