הארה תכניות העשרה בעמ - democrathadera25




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה דמוקרטי חדרה 

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, התמקדות בטיסנאות. 
- למטה התוויה מלאה, עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 


 לוז שנתי 
 32מפגשים של 45 דקות
קבוצה אחת עד 20 בקבוצה 
כיתות - ה', ו', ז'  
תלמידים חדשים בתוכנית 

עד 20 משתתפים בקבוצה

הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו : 

שם ההסמכה  תיאורה: 
מדריך אלקטרוניקה  הסמכת ערכות אלק' על בורדים, עבודה עם רכיבים, תאוריה, תרגולי הלחמות
מדריך טיסנאות  הסמכת בניית גלשונים מתוכנית, תאוריה. 
מדריך WE MAKE עבודה בשיטת המייקרס של הארה עם התנסות בחלק הערכות 


      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב,  השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.  
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

אשכול 
גדולים 
שם המערך דגשים למדריך מספר 
משכים 
ת.מסירת ציוד  החזרה
1 חשיפה 
הגדרה של מייקינג
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה 
להסביר מה זה מייקינג. 
0.5    
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
0.5    
  סליים ניסוי הכימיה הנפוץ בעולם, שבסופו, סליים. ללא צורך באיתור כימקלים ביתיים.  1    
  מטוטלת לימוד נושא מושג מרכז הכובד ומקבילית הכוחות. המושג מומנט.  1    
2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו  1    
  הוברבורד חוק ברנולי וצינור ונטורי יוצרים כלי פיסקלי מרחף על השולחן  1    
1 משקפת עדשה מקטינה ועדשה מגדילה, במרחק נכון זה מזה, מיצרים משקפת מתקפלת לכיס 1    
2-3 מכונית תנע מכונית עץ מדהימה שנוסעת באמצעות כוח בלון. ישום פעולה ותגובה, השלישי של ניוטון.     
4 קליידוסקופ 3 מראות של משולש שווה צלעות, יוצרות בבואה ענקית של צבעים וצורות.  1    
5-7 טריינר טיסן בלזה למתחילים, לימוד עקרונות בנייה  3    
8 משקפי VR עולם הוירטואל ריאליטי, ההבדל בין מציאות מדומה לרבודה, צפיה בסרט חלל תלת מימדי באמצעות משקפת שיצרנו.  1    
9 גלגל תאוצה החוק השני של ניוטון, כוח צנטרפוגלי ויצירת גלגל עם מהירות גבוהה  1    
  ספינר כוח צנטרפוגלי, חשיבות תהליך הפטנט בשמירה על קניין רוחני, כאבן יסוד בפיתוח מדע וטכנולוגיה.  1    
  טלסקופ מכשיר אופטי לצפייה בעצמים רחוקים מאוד (כוכבים). מדוע העצם הנצפה הפוך? מה תרם הטלסקופ לחקר האסטרונומיה ובאמצעות מי ?  1    
10 פוליסטיסן כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים.  1    
11 קטאפולטה כלי נשק קדום, המבוסס על הרבה פיסיקה וחוק שימור אנרגיה  1    
10 רוטוקופטר  כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י.  1    
12 גשר לאונרדו גשר ללא מתירים וללא בסיס, ובכל זאת חזק מאוד. הכיצד?  1    
  מאוורר סולארי מאוורר הפועל באמצעות מנוע חשמלי ותא סולארי  2    
13-14 נורת שולחן לד מעגל חשמלי פשוט עם נורת לד, לימודי חשמל, זרם. בנייה של מעגל.  2    
15-16 מטוס חשמלי מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב.  2    
24 מולקולה לימוד הטבלה המחזורית, בחירה באטום פחמן, בניה של מודל מרהיב של מולקולה בשם BUKYBALL, הבנה של חוזק חומר ומשקל בהתאם למבנה המולקולה.  1    
25 משקפי תלת מימד משקפת המסוגלת להפוך תמונות דו מימדיות הקיימות בערכה, לתלת מימדיות.  1    
26-27 חללית בראשית סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון?  2    
28 גלגל קסם גלגל שדוחפים אותו, הוא מתרחק ואז חוזר, באמצעות משקולת ש"מסתבכת" בגומיה 1    
29-30 תחנת כוח מכשיר המיצר חשמל באמצעות תנועת היד ותנועה יחסית של סליל ומגנט. הכיצד?   2    
31 כדורי ברנולי צמד כדורים הממחישים את החוק החשוב ביותר בתעופה, באופן מפתיע מההגיון.   1    
32 קופת קסם קוביה שהיא קות חיסכון. בכל פאה שלה יש תעתוע ראיה. ו... קסם העלמת מטבע  1    

 

 

 

 טיסנאות - 3 טיסנים מפה, והעשרה ככל שניתן 

שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה החזרה
  חלוצי תעופה העשרה      
  ההיסטוריה של הטיסנאות חוג הטיסנאות הראשון בישראל העשרה      
  בטיחות בעבודה העשרה      
  הכוחות שפועלים על המטוס         
  חלקי המטוס העשרה      
21-23 עומרון        
  איזון מרכז כובד        
  האטמוספירה העשרה      
  מושגי יסוד באווירודינמיקה העשרה      
17-20 F15 / קונקורד        
  צירי המטוס העשרה      
  


 
 

  

 




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים