זינמן דימונה - רחפנים
חט"ב. 3 קבוצות תלמידים: ז', ח', ט' .
עד 20 בקבוצה.
15 שבועות , פעמיים בשבוע, שעתיים בכל פעם לכל קבוצה סך הכל - 60 שעות .
משימה
כל תכני הרחפנים יעלו לכאן,
בנייה של פריימם אישי .
5 רחפנים לכל קבוצה, עד הסוף .
בנייה מסקראץ של שני גלשונים.
טיסות מבחן
יש 9 רחפנים שחוזרים אלינו משנים שעברו, לכיתה ט', אנחנו נמחזר אותם במשרד כדי לא להקשות על המדריך וניתן להם ציוד חדש.
זינמן דימונה
תוכנית רחפנים (15 שבועות)
דגשים למדריך!
- התוכנית מתמקדת בנושא הרחפנאות, תוך התעסקות בתחום הטיסנאות לצורך הרחבת הקישורים והבנה של התלמידים.
- במהלך השיעור על המדריך לשים דגש על לימוד של טכניקות וקישורים לצורך בניית הרחפן, תוך לימוד של החומר המילולי בצורה חוויתית.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור יתחברו בצורה פדגוגית עם הלימוד וההתעסקות ברחפן.
- הרחפן יבנה תוך כדי הפעלה של התלמידים וליווי של המדריך.
- לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם.
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה,
חוברת הקורס, כל המידע לגבי הרחפן מצוי בא.
-
בהתוויה ניתנים נושאי לימוד, הם לפי ראשי הפרקים ב חוברת הקורס.
-
כל תמיד יבנה פריים אישי.
-
לאחר מכן כל קבוצה תבנה 5 רחפנים מוכנים לטיסה, כלומר צוות משימה של 4 תלמידים משלימים רחפן.
- כל רחפן יעבור בדיקה יסודית והמדריך יבצע טיסת מבחן יחד עם הקבוצה.
אופן העבודה בבנית גשלונים -
-
הגה גובה
-
גוף
-
הדבקה
-
מייצב כיוון
-
כנף
-
הדבקה
-
חופה
-
הדבקה
-
איזון והטסה
סרטוני בניית הרחפן -
לוז
30 מפגשים של כ60 דקות
3 קבוצות 20 בקבוצה (כיתה ז',ח',ט')
60 סך הכל
כל שבוע 2 מפגשים
שיעור
-
- היכרות עם הכיתה.
- הצגת התוכנית + רחפן טורנדו
- מהו רחפן ?
- הסבר אופן העבודה בכיתה
- הדבקת זרועות הרחפן.
-
- דיון בכיתה בנושא ענף הרחפנים + סוגי רחפנים שונים (רחפני מירוץ, רחפני משלוחים, רחפני מופע אורות).
- הרכבת תושבת המנוע
- כוחות הפועלים על מטוס/רחפן (מתוך מערך מטוס חשמלי)
- הדבקת כני הנסע של הרחפן
-
- צירי הרחפן ואיך זה עובד
- צביעת הרגליים
- הרכבת הרגלים למרכז השילדה
-
- הרכבת הספוגים
- הרכבת מוט הקרבון וכדור
- לסיים הרכבה של פריימים ללא משטח בלזה.
- חלוקה לקבוצות לקראת ההמשך.
- משימת מחקר קטנה על סוגי ברגים לכל קבוצה. (רצוי לתת לילדים להביא דוגמאות)
-
- בטיחות בעבודה נתחיל בבניית גלשונים
- אופן העבודה
- בניית טריינר
-
- המשך טריינר
- סיום והטסה (ההטסה חשובה מאוד)
-
- הצגת משימות המחקר, 20 דקות.
- כדורי ברנולי
- הסבר על עקרון ברנולי והקשר שלו לעילוי.
-
בנייה של קונקורד . מקיט. אסון הקונקורד, מהירות הקול. כלכלה של תעופה.
-
עבודה בצוות - הרכבה של 4 מנועים לכל רחפן, הקפדה כל כיווני ספינר, הסבר מתוך רחפנים 101, על מנועים, מוסג KV וסט אפ של רחפנים.
-
בנייה מקיט של F15 . הכרות של מטוסי חיל האוויר.
-
- הרכבת בקרי המהירות - למידה ממערך 101, מהו תפקידם של בקרי המהירות ? אילו סוגי בקרים יש ? הרכבה של תושבת נייז
-
בנייה של עומרון . חלקי המטוס עומרון . ללא מדחף . הקפדה של שפת התקפה, זרימה ודיהדרלים.
-
הרכבת נייז, מחשב טיסה,חיבור כל החיווט החשמלי. שני מערכים בנושא , סוללות ליתיום פולימר סוללות ליתיום פולימר-
הקפדה על מושגים - תא / חוזק הסוללה בוולטים / גודל באמפרים / ערך C / טעינה ושימוש נכון.
14.
שיעור בנושא כללי בטיחות בתפעול והטססת רחפנים, כולל חוקי רת"א.
בד"ח של רחפנים לפני יציאה לשטח
15. שיעור בנושא התקנת סימולטור. שימוש בסימולטור. משאירים 3 סימולטורים בכיתה לתרגול .
הסבר על התקנת סימולטור
כאן , דרייבר לסימולטור
כאן, הורדת הסימולטור עצמו
כאן
תחרות שליטה - משימות
משדר הרחפן- סטיקים ופעולות , תהליך צימות- בינדינג-לשלט הרחפן,
16 - 17 - בנייה של טיסן פליפ , מקיט, הקפדה על דיהדרלים , שפת התקפה וזרימה .
צירי המטוס פליפ
18 - הרכבת רסיברים לרחפנים.
19 - שיעור מחשב של רחפנים - הורדת בטא פלייט לכיתת מחשב. חיבור הנייז , צריבה של קובץ CLI
20 - כיול בקרים מהירות . הפעלת רחפן בכיתה. ללא מדחפים !!!! בדיקה שמוכן להטסה
21 - טיסות מבחן קבוצתיות - שיעור יחד עם אלעד .
22-30 . תרגולי הטסה באולם ספורט . שבירה / תיקון / חוזר חלילה . להקפיד על חיץ בין מטיס לרחפן . שיעורים אלו ישולבו במערכי מייקרים
הקפדה על אחראי טעינה בכל קבוצה יום לפני. כל רחפן עושה טיסה אחת.
מערכי המייקרים שנשלב -
תחנת כוח - יצירה של זרם חשמלי באמצעות מגנט. הקבלה למנוע של רחפן,
תחנת כוח
חלל - בנית דגם של
חללית בראשית
משקפי VR