הארה תכניות העשרה בעמ - lapid-hatvaia




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

התוויה ראשית - לפיד 

 
התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, 2 תכניות שונות כמוסבר להלן. 
- למטה התוויה מלאה לכל אשכול, עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 


 לוז שנתי 
 30מפגשים של 45 דקות - 6 קבוצות , 2 חדשות , 4 ותיקות .  
2 אשכולות גיל - ד' - חדשים  , ה'-ו' - ותיקיים   
עד 20 משתתפים.
 
  
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

ד' ה'-ו' שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה  
1 1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. 
   
1 1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
   
    סליים      
3   מטוטלת     בוצע
2 2 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו     
    הוברבורד      
4   משקפת     19.11
5-6   מכונית תנע     בוצע
7-8   קליידוסקופ      
9   משקפי VR     בוצע
    גלגל תאוצה      
    ספינר      
11   טלסקופ     28.1
    פוליסטיסן      
  7 קאטמראן א' ללא מדחף אלא עם מפרש.    בוצע
  8 קאטמראן ב'     19.11
12   מפת כוכבים     3.1
13   מערכת השמש דו מימד      3.1
28   חומצה ובסיס     עתידי 
    סירת קיטור      
14   נשכן מפרקים     3.1
    קטאפולטה      
15   גוני השלד     3.1
    ספיירוגרף      
16   רוטוקופטר     3.1
    מכונית גומי      
17   סביבוני אילוזיה עדיף בחנוכה    26.11
18   גשר לאונרדו     3.1
    מאוורר סולארי      
19-20   נורת שולחן לד     19.2
25   מולקולה     28.1
21   פריסקופ     28.1
29   קופסת חקר     28.1
26   צמידי שמש     19.2
27   ציפור מרכז כובד     19.2
28   מאובנים     28.1
    סגוויי סולארי      
23-24   תיבת נגינה     19.2
  9-10 מכונית סולארית     19.2
    קסם המים הנעלמים      
  3 פתיתי שלג     בוצע 
    גיטרה      
10   בומרנג      עתידי 
  5-6 טביעת אצבע     19.11
  4 צבעי ניוטון גליון סריג     19.11
    מצפן      

 

 

 

 טיסנאות

שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה 
11 חלוצי תעופה      
  ההיסטוריה של הטיסנאות חוג הטיסנאות הראשון בישראל      
11 בטיחות בעבודה      
11-12 טריינר     בוצע 
13 חלקי המטוס      
  עומרון      
  איזון מרכז כובד      
13-14 זהבן     בוצע
  האטמוספירה      
  מושגי יסוד באווירודינמיקה      
15-16 F15 / קונקורד     בוצע 
16 צירי המטוס      
17-19 פליפ     3.1
  שחק      
  שובב גדול      
  EZ glider      
  הריסון      
  סנופי      
  סימולטור      
  וינג סרפר      
         
  


 אלקטרוניקה
 

שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה החזרה
20-21 מגן דוד
מנגדים
תירגולי הלחמות
    19.2  
22-24 נצנץ
בטיחות
לאופניים
    19.2  
25-26 רובוט בלינקר     19.2  
  סירנת משטרה        
  מנחש קוביות רנדומליות        
  מאותת לאופניים        
27-30 פוליגרף     19.2  
  תיבת פיצוצים        
  tinkercad        
  


 התוויות לסילבוס





[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים