הארה תכניות העשרה בעמ - beryaakov science week_3




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

יום ראשון
נפתח את היום הראשון בקייטנה בהיכרות התלמידים. נתחיל בסבב שמות ומשחק חברה קצר כדי לייצור גיבוש בקבוצה.
עכשיו זמן טוב לבצע בדיקת נוכחות ולסמן בדף. לזכור לעשות זאת בכל יום יש לשמור את הטופס אצלך עד שתידרש/י להגישו.
הציגו את עצמכם ותאמו איתם ציפיות. עברו על הלו"ז של הקייטנה כולה המצורף לכם לערכה לאחר תליתו על הלוח. הציגו בפניהם תערוכה של תוצרי הקייטנה שבניתם לפני כן. הרגעים הללו של הפתיחה הם החשובים ביותר.
בקשו מהילדים להגיע לקייטנה בכל יום עם תיק, בקבוק מים, קלמר וכלי כתיבה וזוג סוללות שידרש להם. 

לאחר מכן בוחרים שם לקבוצה, מצירים דגל עבור הקבוצה וכותבים המנון. חשוב שכל הילדים ישתתפו בתהליך על מנת להקנות תחושת שייכות לקבוצה.
חשוב! לפני ארוחת עשר מתרגלים יציאה לשטח פתוח בעת שמיעת אזעקת אש (צפצוף נדלק-כובה) או רעידת אדמה וירידה למקלט או שטח מוגן בעת שמיעת אזעקה עולה יורדת (מומלץ לתאם עם מנהל/ת הקיטנה).

לאחר ארוחת עשר נתחיל במערך הראשון של הקיטנה: 10 המדענים החשובים בהסטוריה ו-6 המדענים הישראלים שזכו בפרס נובל לכימה, נראה לתלמידים את התמונה של המדען ונספר על התרומה שלו למדע.
את המדענים אנחנו תולים על הלוח עם מעט סלוטייפ דו צדדי. כך שתמונותיהם ילוו אותנו לאורך כל ימי הקייטנה. 
שימו לב שתמונה אחת נשארת ריקה , היא שמורה לאחד מילדי הקייטנה, שחפץ להיות המדען הבא.

נעבור למערך השני בקיטנה: מכונית גומי. נוסעת באמצעות אנרגיה האצורה במנוע גומי. 

נסיים את היום עם קופסת חקר. אספו עם הילדים עלים וחפצים קטנים ומעניינים ובעזרת הקופסה בצעו השערת מחקר.
נסו להבין כיצד הצמח מוביל מים אל העלים (ראו את הנימים בעלה) על מנת לבצע פוטוסינטזה.


יום שני
נפתח את היום השני בבנית זואיטרופ.

נדבר על ראית המימד השלישי - עומק. בעזרת ההבדלים בתמונות ששתי עינינו רואות המוח מסוגל להבין מרחקים יחסיים.
נכין את משקפי התלת מימד ונראה איך שתי תמונות הופכות לתמונה אחת המאפשרת הבחנה בעומק.

נסיים את היום בבנית התוכי יוסי שמתאזן בעצמו. נסו לשנות את המשקולת (פלסטלינה), להזיזה ולהוסיף או לגרוע ממנה.
מה אנחנו למדים? נסו להסביר את תופעת המנוף שהגה ארכימדס.


יום שלישי
נפתח את היום בהכנת המערך תנועה והסוואה. איך חיות מסוות את עצמן בטבע? מהם שלושת כללי האצבע להסוואה טובה?
(מרקם, צבע, תנועה) אילו סוגי הסוואה נוספים קיימים? (קול וחום גוף) למה חיות בטבע מסוות את עצמן?

ממשיכים בבנייה של טלסקופ . שימו לב שהוא נועד לצפייה בעצמים רחוקים מאוד, לא עובד בתוך כיתה למשל. וכם שהדמות הניבטת היא ... הפוכה. 

נסיים את היום בהקרנת הסרט: צעצוע של סיפור 4.


יום רביעי
נפתח את היום בהכנת גשר לאונרדו. שימו לב לטכניקה המופיעה בסרטון ואל תשתמשו בכח על מנת להרכיב.
חברו את החלקים בזהירות כנגד השולחן אחרת החלקים עשויים להישבר.

בהמשך נכין את ג'וני השלד. מומלץ לדבר בקצרה על כל חלק לפניה ההרכבה. נסו להבין אילו סוגים של מפרקים יש לנו וכמה חופש תנועה כל מפרק מספק לנו. למה יש לנו יותר ממפרק אחד בזרוע או ברגל?

נבנה משקפת מתקפלת. את הצד המבריק עם הלוגו לא ניתן לקשט עם טושים וצבעים
ולכן ניתן להרכיב את המשקפת כאשר החלק עם הלוגו פונה פנימה.


יום חמישי
נתחיל את היום עם הקלידוסקופ. נדבר עם הילדים על חוק ההחזרה ונתחיל בהכנת כוס עם דבק וחרוזים.
נבצע ניסוי בעזרת המראות (ראו סרטון הדגמה בקישור למערך) ורק אז נרכיב ונצבע את הקלידוסקופ.

נמשיך במערך מטוטלת. הדגימו בעזרת מתנדבים כיצד אנו שומרים על שיווי המשקל - הצמידו עקבים וגב אל קיר ונסו להתקופף ולגעת בקצות האצבעות. הילדים יאבדו שיווי משקל משום שמרכז הכובד, שנמצא באיזור הבטן התחתונה, אינו מעל הרגליים.

נסיים את היום עם תערוכת סיום ובחירת מצטיין.




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים