אמ"ית יגל אשדוד - התוויה
-התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי תעופה, טיסנאות ורחפנים כולל בניית רחפן טורנדו מיקו קבוצתי.
- שתי קבוצות , אותה התוויה. למטה התוויה מלאה, עם מספרי השיעורים המתוכננים.
-שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף
ההתוויה במלואו.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד את כמות התלמידים בכל קבוצה במדויק.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
- יש לתת לתלמידים לעבור על חוברת הקורס עוד בטרם ההתחלה
חוברת הקורס.
לוז קורסי
27מפגשים. 2 קבוצות . 45 דקות לקבוצה.
2 שכבות גיל. חט"ב.
עד 15 משתתפים בקבוצה
הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו :
שם ההסמכה |
תיאורה: |
מדריך טיסנאות |
הסמכת בניית גלשונים מתוכנית, תאוריה. |
מדריך WE MAKE |
עבודה בשיטת המייקרס של הארה עם התנסות בחלק הערכות |
מדריך רחפנים - מבנאות |
ידע בבניית פריים |
מדריך רחפנים - אלקטרוניקה |
ידע בהרכבת רכיבי האלק' לרחפן |
מדריך רחפנים - הטסה |
יעשה באמצעות הזמנת אלון לסיווע במפגש זה |
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
פרק מייקרים בתעופה, עם חשיפה לנושאי מדע בשיעורי העשרה. שווה ערך - 12 שעות
משכים |
שם המערך |
דגשים למדריך |
מספר
משכים |
ת.מסירת ציוד |
החזרה |
1 |
חשיפה
הגדרה של מייקינג |
מ
עבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. להביא א זה לשיעור הבא כעבודת בית - לא חובה
להסביר מה זה מייקינג. |
0.5 |
|
|
1 |
הגדרה של מדע |
ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. |
0.5 |
|
|
2 |
מערך מדענים |
מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו |
1 |
|
|
0.5 |
פוליסטיסן |
כלי טיס פשוט המדגים את חשיבות מושג מרכז כובד של מטוסים. |
1 |
|
|
0.5 |
רוטוקופטר |
כלי טיס פשוט, הממחיש את הבורג האווירי של דה וינצ'י. |
1 |
|
|
2 |
מטוס חשמלי |
מטוס דו כנפי, בעל מנוע חשמלי, מדחף היוצר כוח סחב. |
2 |
|
|
2 |
חללית בראשית |
סיפור פרוקיט בראשית של סוכנות החלל. דיון בתוצאות הניסוי. האם הצלחה או כישלון? |
2 |
|
|
1 |
כדורי ברנולי |
צמד כדורים הממחישים את החוק החשוב ביותר בתעופה, באופן מפתיע מההגיון. |
1 |
|
|
2 |
מסוק סולארי |
לימוד אוירודינמיקה של מסוקים. איך מסוק טס? ובניית דגם עם מנוע חשמלי ותא סולארי |
2 |
|
|
רחפנים - בנייה של פריים ללא ברגים לכל ילד. סיום מלא של שני רחפן טונראדו בשני צוותים. ריחוף ומחשב יחד עם אלון . העשרה מכל מה שיש כאן ברקע - 4 שיעורי פריים, 3 שיעורי אלקטרוניקה, 4 שיעורי הרצאות רחפנים = 11 שעות
טיסנאות - בנייה של 3 טיסנים = 6 ש', העשרה על כנף קבועה - 3 שע' . = 9 שעות