הארה תכניות העשרה בעמ - chita-aeromodeling




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
התוויה ראשית - החיטה- טיסנאות-כיתות ו'

התוכנית מתמקדת בנושא מייקרים, בתחומי מדע וטכנולוגיה, התמקדות בפרק טיסנאות ותעופה לחטיבות ביניים 
התכנית לכיתה אחת בלבד 
המפגש הראשון מהווה חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 
 לוז שנתי
 12מפגשים של 90 דקות-מחצית א'
13 מפגשים של 90 דקות-מחצית ב'
כיתות ו'+ז'+ח'
עד 20 משתתפים בקבוצה
      
      התלמידים מתחלפים במחצית שתחל ב19.2 התוויה חוזרת על עצמה מהתחלה

עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

ז'  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק . לעבור על כל ההתוויה וההדר שלמעלה. נוכחות, רישום שמי. עבודת בית - המדען, ההמצאה הכי חשובה בהיסטוריה לדעתם. 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. עבודה לשיעור הבא 
     
  סליים        
  מטוטלת        
1 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו 
 
     
5 פוליסטיסן בוצע מחצית א'   בוצע   
6 בומראנג א'     עתידי  
6 בומראנג ב' כיצד שירתה האוירודינמיקה את האוברג'ינים האסטרלים בכלי הציד הקדום שלהם    עתידי  
8 רוטוקופטר בוצע מחצית א'   בוצע   
  מכונית גומי        
9 משקפי VR     16.1  
10 גשר לאונרדו     16.1  
  מאוורר סולארי        
  נורת שולחן לד        
  מכונית מגנטית        
  מטוס חשמלי        
  עריסתו של ניוטון        
  מולקולה        
  פריסקופ        
  קופסת חקר        
10 משקפי תלת מימד     16.1  
  מערכת אזעקה        
7 חללית בראשית בוצע מחצית א'   בוצע   
  משחק היד היציבה        
  תוכי יוסי        
11 גלגל קסם     16.1  
  מגדי הצפרדע        
  סרט הנפשה        
  צמידי שמש        
  חול צבעוני        
  מאזניים        
  ציפור מרכז כובד        
  תחנת כוח        
5 כדורי ברנולי שיעור כוחות שפועלים על מטוס כולו. השלמה של כוח עילוי, גרר, כובד. רה מערך בסילבוס טיסנאות    7.1  
  מסוק סולארי כיצד פועל מסוק       
  טלפון חוטי        
  טביעת אצבע        
  צבעי ניוטון גליון סריג        
  ג'וני השלד        
  מצפן        

 

 טיסנאות

שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מסירה החזרה
  חלוצי תעופה        
2 ההיסטוריה של הטיסנאות חוג הטיסנאות הראשון בישראל   בוצע במחצית א'    
2-3 בטיחות בעבודה   בוצע במחצית א'    
3 טריינר   בוצע מחצית א' בוצע   
3 חלקי המטוס        
11 עומרון        
  איזון מרכז כובד        
12+13 זהבן   בוצע מחצית א' בוצע  
  האטמוספירה        
  מושגי יסוד באווירודינמיקה        
4 F15 / קונקורד     עתידי  
  צירי המטוס        
11 פליפ     16.1  
  שחק        
  שובב גדול        
  EZ glider        
  הריסון        
  סנופי        
  סימולטור        
  וינג סרפר        
           
  




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים