התוויה אולפנה מוצקין
- שתי תוכניות במקביל, אחת בתלת מימד, שנייה ברחפנים , שני מדריכי הארה שונים.
לוז מחציתי, שתי מחציות, תלמידים מתחלפים
12מפגשים של 90 דקות * 3 קבוצות * 2 מחציות = 24 שבועות נטו .
כיתות ז'-ט'
עד 20 משתתפים בקבוצה
- למטה התוויה מלאה לכל תוכנית
-שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף
ההתוויה במלואו.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד בכמות התלמידים בכל קבוצה.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר.
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו :
שם ההסמכה |
תיאורה: |
תוכנת הרחפנים : |
|
מדריך טיסנאות |
הסמכת בניית גלשונים מתוכנית, תאוריה. |
מדריך רחפנים - מבנאות |
ידע בבניית פריים |
מדריך רחפנים - אלקטרוניקה |
ידע בהרכבת רכיבי האלק' לרחפן |
מדריך רחפנים - הטסה |
ידע בהטסת רחפנים |
רישוי הטסה |
ידע תאורותי מעמיק בתחומי הסילבוס |
תלת מימד |
|
מדריך תלת מימד |
מומחה לתלת מימד, טינקר קאד והפעלת הסילבוס הקיים |
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
,
רחפנים - בנייה של פריים אישי לכל תלמיד, ללא ברגים, התקדמות ברחפן מלא בכל קבוצה,
,
ישנם 4 רחפני מיקו ציוד קבוע, שיעור מחשב , הטסה. = 6 מפגשים
יש לשלוח את הלינק לתלמידים אחרי השיעור הראשון .
חוברת הקורס
טיסנאות - בנייה של דגמים, העשרה בנושא כנף קבועה = 4 מפגשים בנייה + 2 תאוריה . משולב.
התוויות לסילבוס - תלת מימד
בניית שיעור מתוך הסילבוס הכולל ל
מדפסות תלת מימד
נייה מעשית של מדפסת / הדגמה של בנייה. במחצית הראשונה. בלבד.
יש לבית הספר 5 מדספות + 15 PLA שהזמין