יום ראשון
נפתח את היום הראשון בקייטנה בהיכרות התלמידים. נתחיל בסבב שמות ומשחק חברה קצר כדי לייצור גיבוש בקבוצה.
עכשיו זמן טוב לבצע בדיקת נוכחות ולסמן בדף. לזכור לעשות זאת בכל יום יש לשמור את הטופס אצלך עד שתידרש/י להגישו.
הציגו את עצמכם ותאמו איתם ציפיות. עברו על הלו"ז של הקייטנה כולה המצורף לכם לערכה לאחר תליתו על הלוח. הציגו בפניהם תערוכה של תוצרי הקייטנה שבניתם לפני כן. הרגעים הללו של הפתיחה הם
החשובים ביותר.
בקשו מהילדים להגיע לקייטנה בכל יום עם תיק, בקבוק מים, קלמר וכלי כתיבה וזוג סוללות שידרש להם.
לאחר מכן בוחרים
שם לקבוצה, מצירים דגל עבור הקבוצה וכותבים המנון. חשוב שכל הילדים ישתתפו בתהליך על מנת להקנות תחושת שייכות לקבוצה.
חשוב! לפני ארוחת עשר מתרגלים יציאה לשטח פתוח בעת שמיעת אזעקת אש (צפצוף נדלק-כובה) או רעידת אדמה וירידה למקלט או שטח מוגן בעת שמיעת אזעקה עולה יורדת (מומלץ לתאם עם מנהל/ת הקיטנה).
לאחר ארוחת עשר נתחיל במערך הראשון של הקיטנה:
חלוצי התעופה העיקריים בכל הזמנים. תשומת הלב לאזכרתו של של אילן רמון. ניתן על כל חלוץ שתרא להראות סרטונים מעניינים של כלי הטיס שלהם ביו טיוב.
נעבור למערך השני בקיטנה:
פיקאצו לד. תשומת הלב כי הרגל הארוכה של הלד מתחברת לקוטב החיובי, החוט האדום.
נסיים את היום עם
קופסת חקר. אספו עם הילדים עלים וחפצים קטנים ומעניינים ובעזרת הקופסה בצעו השערת מחקר.
נסו להבין כיצד הצמח מוביל מים אל העלים (ראו את הנימים בעלה) על מנת לבצע פוטוסינטזה.
יום שני
נפתח את היום בבנית המשחק המדעי בשנת 2018 היה להיט מכרות עולמי. הספינר. יש פה לימוד על נושא הכוח הצנרפוגלי אבל גם סיפור מעניין על חשיבות שמירת פטנט כהגנה על רעיון. ורעיון זה ממש הכל בהתקדמות המדע לא ?
לאחר מכם נבנה
טלסקופ. שימו לב שזה מכשיר לצפייה בעצמים רחוקים מאוד. לא בתוך הכיתה. והשתמונה שניבטת בו הפוכה....
נסיים את היום בבנית ה
תוכי יוסי שמתאזן בעצמו. נסו לשנות את המשקולת (פלסטלינה), להזיזה ולהוסיף או לגרוע ממנה.
מה אנחנו למדים? נסו להסביר את תופעת המנוף שהגה ארכימדס.
יום שלישי
נפתח את היום בהכנת המערך
תנועה והסוואה. איך חיות מסוות את עצמן בטבע? מהם שלושת כללי האצבע להסוואה טובה?
(מרקם, צבע, תנועה) אילו סוגי הסוואה נוספים קיימים? (קול וחום גוף) למה חיות בטבע מסוות את עצמן?
נבנה
ספינת קטמרן . שינו לב להרחבה על מה צף מה שוקע... מהו מתח פנים של מים. אנחנו לא בונים את הקטמרן שלנו עם המדחף אלא רק עם התורן. אז לוותר על החלק של בנית המדחף.
נסיים את היום בהקרנת הסרט: צעצוע של סיפור 4.
יום רביעי
נפתח את היום בהכנת
גשר לאונרדו. שימו לב לטכניקה המופיעה בסרטון ואל תשתמשו בכח על מנת להרכיב.
חברו את החלקים בזהירות כנגד השולחן אחרת החלקים עשויים להישבר.
בהמשך נכין את
ג'וני השלד. מומלץ לדבר בקצרה על כל חלק לפניה ההרכבה. נסו להבין אילו סוגים של מפרקים יש לנו וכמה חופש תנועה כל מפרק מספק לנו. למה יש לנו יותר ממפרק אחד בזרוע או ברגל?
נבנה
סירת קיטור , נסביר איך היא עובדת ומי המציא אותה. חשוב להבין שזהו דגם בלבד. לא משיטים אותה.
יום חמישי
פותחים את היום בהכנה של
מכונית תנע שנעה בעזרת כוח דחף של בלון.
נכין
סביבוני אילוזיה שמראים בתנועה סיבובית של צורות מדליקות . אפשר לבנות כמה סביבונים לכל תלמיד ולשחק בהם.
ראו מה קורה להדפסות שהן מסתובבות .
נסיים את היום עם תערוכת סיום ובחירת מצטיין שימו לב שיש לכם מערך של צביעת ציור ענק שאפשר לעבוד עליו לאורך כמה משכים בזמנים שונים.
בהצלחה