התוויה מקווה חולון - דתי - שתי התווית בעמוד זה - תלת מימד + רחפנים
התוכנית מתמקדת בנושא מדפסות תלת מימד.
- סילבוס כללי מתוכו תקוים ההתוויה על פי שיקול דעת המורה והתקדמות הקבוצה.
- למטה התוויה מלאה, עם מספרי השיעורים המתוכננים.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד בכמות התלמידים בכל קבוצה.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לדאוג כל הצוכנית לתקינות המדפסות שלנו, שימוש נכון בהן. ונוהל מוסכם מול בית הספר על המיקום שלהן והגישה המותרת אליהם.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך, כמו כן כיתת מחשבים עם מחשב לכל ילד.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
לוז שנתי
24מפגשים : 12 * 2 עם רוטציה של קבוצות . של 90 דקות
כיתות ט'
עד 20 משתתפים בקבוצה
הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו :
|
שם ההסמכה |
תיאורה: |
|
מדריך תלת מימד |
מומחה לתלת מימד, טינקר קאד והפעלת הסילבוס הקיים |
ציוד קבוע - 4 מדפסות תלת מימד שנספק לבית הספר.
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
קישור לסילבוס
רחפנים
התוכנית מתמקדת בנושא רחפנים
לוז קורסי
12 מפגשים של 90 דקות במחצית * 2 מחציות . רוטציה במחצית.
כיתות ט' .
עד 20 משתתפים בקבוצה
- למטה התוויה מלאה עם מספרי השיעורים המתוכננים.
-שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף
ההתוויה במלואו.
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה.
- המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית.
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן.
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים.
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר.
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם.
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור.
השג ראשי - רחפנים
מטרת העל היא בניית רחפן מיקו מושלם. 4 רחפנים. צוותים של עד 5. כל תלמיד יבנה פריים מלא ללא ברגים.
ה - 4 המדוגמים ביותר יעברו חשמול מלא עד לריחוף.
-ההתוויה מלאה שיעורי הרחבה בתחום להקרנה לילדים. תוך כדי שלבי העבודה על הרחפן.
- הדגמה של אלקטרוניקה - מנועים, בקרי מהירות, מחשב טיסה, שלט רחוק.
- הדגמה של שיעור מחשב.
- לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם
.
-
- יש לעבור על חוברת הקורס במלואה
,
חוברת הקורס.
בנוסף הרצאות המבוא הן חלק מהכנות שיש לעשות בבית .
הסמכות מורה נדרשות להתוויה זו :
|
שם ההסמכה |
תיאורה: |
|
מדריך טיסנאות |
הסמכת בניית גלשונים מתוכנית, תאוריה. |
|
מדריך רחפנים - מבנאות |
ידע בבניית פריים |
|
מדריך רחפנים - אלקטרוניקה |
ידע בהרכבת רכיבי האלק' לרחפן |
|
מדריך רחפנים - הטסה |
ידע בהטסת רחפנים |
|
סימולטורים |
ידע בהתקנה והפעלת סימולטורים |
|
רחפן פאזל / טייפון |
ידע מעשי ברחפנים מסוג זה |
|
רישוי הטסה |
ידע תאורותי מעמיק בתחומי הסילבוס |
|
מדריך ארדואינו |
ידע בסילבוס והפעלת החיישנים |
|
מדריך תלת מימד |
מומחה לתלת מימד, טינקר קאד והפעלת הסילבוס הקיים |
|
מדריך וורד פרס |
מומחה לוורד פרס ואנימטור. |
מורה מעשיר - מעקב ביצוע
|
מפגשים שבוצעו ותאריכים |
ציוד שנמסר |
ציוד שיש להשלים |
|
|
|
|
|
|
|
|
עשרת הדברות לשיעור מוצלח:
1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה.
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש.
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. בחטיבות ביניים ותיכונים. חובה למלא את מערכת המשוב בהתאם להנחיות בית הספר, ללא כן, תוך מספר שיעורים ספורים, תשאר ללא תלמידים.
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, השתמש במבחנים הדיגיטליים שיש בכל מערך שיעור, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער.
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר. לכל מערך יש את כמות המשכים שעליו הוא מבוסס והמלצתנו לתוכן שיש להעביר, בכל משך. עבודה לפי המלצה זו מחויבת ותקל עליך את התכנון והביצוע.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד.
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור.
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום.
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.
רחפנים - 2 שיעורי פריים + 2 שיעורי אלקטרוניקה + 1 שיעור מחשב + 1 שיעור ריחוף - 2 שיעורי תאוריה
טיסנאות - 2 שיעורי בנייה + 2 שיעורי למידה = 4