הארה תכניות העשרה בעמ - beryaakov science week_2




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

יום ראשון
נפתח את היום הראשון בקייטנה בהיכרות התלמידים. נתחיל בסבב שמות ומשחק חברה קצר כדי לייצור גיבוש בקבוצה.
עכשיו זמן טוב לבצע בדיקת נוכחות ולסמן בדף. לזכור לעשות זאת בכל יום יש לשמור את הטופס אצלך עד שתידרש/י להגישו.
הציגו את עצמכם ותאמו איתם ציפיות. עברו על הלו"ז של הקייטנה כולה המצורף לכם לערכה לאחר תליתו על הלוח. הציגו בפניהם תערוכה של תוצרי הקייטנה שבניתם לפני כן. הרגעים הללו של הפתיחה הם החשובים ביותר.
בקשו מהילדים להגיע לקייטנה בכל יום עם תיק, בקבוק מים, קלמר וכלי כתיבה וזוג סוללות שידרש להם. 

לאחר מכן בוחרים שם לקבוצה, מצירים דגל עבור הקבוצה וכותבים המנון. חשוב שכל הילדים ישתתפו בתהליך על מנת להקנות תחושת שייכות לקבוצה.
חשוב! לפני ארוחת עשר מתרגלים יציאה לשטח פתוח בעת שמיעת אזעקת אש (צפצוף נדלק-כובה) או רעידת אדמה וירידה למקלט או שטח מוגן בעת שמיעת אזעקה עולה יורדת (מומלץ לתאם עם מנהל/ת הקיטנה).

לאחר ארוחת עשר נתחיל במערך הראשון של הקיטנה: 10 המדענים החשובים בהסטוריה ו-6 המדענים הישראלים שזכו בפרס נובל לכימה, נראה לתלמידים את התמונה של המדען ונספר על התרומה שלו למדע.
את המדענים אנחנו תולים על הלוח עם מעט סלוטייפ דו צדדי. כך שתמונותיהם ילוו אותנו לאורך כל ימי הקייטנה. 
שימו לב שתמונה אחת נשארת ריקה , היא שמורה לאחד מילדי הקייטנה, שחפץ להיות המדען הבא.

נעבור למערך השני בקיטנה סירת קטמראן. נלמד על ציפה של חומרים. וכיצד הגומיה אוצרת בתוכה אנרגיה.

נבנה מצפן המורה את הצפון ונמצא מטמון בעזרתו.

נסיים את היום עם פעילות בנושא זהירות בדרכים - בקישור זה ניתן לבחור רעיון לפעילות.


יום שני
נפתח את היום השני בבנית גלגל תאוצה. תרגלו את סיבוב הגלגל לפני העברת המערך בכדי שתוכלו ללמד את הילדים.
השימוש בגלגל לפני שהדבק מתייבש - מסוכן!

נבנה הוברבורד - כלי המרחף מעל משטחים בעזרת לחץ אויר. שימו לב שמעט קשה לנפח את הבלון מבעד לחריץ, מתחו ורככו את הבלונים טרם הרכבתם. לא לוותר על צביעה שתהפוך את ההוברבורד למעניין יותר!

נסיים את היום בריקודים עם Just Dance

הזכירו לילדים שמחר יש מופע כשרונות צעירים.


יום שלישי
נפתח את היום בחזרות למופע הכשרונות הצעירים

נכין צמידי שמש שזורחים בצבעים שונים באור השמש וכך משמשים לזיהוי קרינת UV.
הסבירו לילדים את החשיבות בנקיטת זהירות בעת חשיפה לאור השמש, השתמשו במערך "חכם בשמש" המצורף בגוף מערך הצמידים.

נסיים במופע כשרונות צעירים.
הפעילו שיקול דעת בהתחשב בילדים ובגילם באם להפוך את האירוע לתחרות.


יום רביעי
נתחיל את היום בבנית הרוטוקופטר נסביר לילדים על עקרון הבורג האווירי שהגה לאונרדו
דה וינצי. נצא לחצר ונשגר את החץ באוויר.

נבנה את הספיידר-לד. נלמד על המעגל החשמלי ואז נצבע ונדביק את התמונה על קרטון הביצוע.
חירור הקרטון יתבצע בעזרת מסמר אך ורק על ידי המדריכים ולא בידי החניכים.

בהמשך היום נכין ספינר, שימו לב שהמשקולות (פלסטלינה) צריכות להיות שוות ושקולות.

נסיים את היום עם דפי ציור וצביעה ענקים.


יום חמישי
נתחיל בהכנת תמונות הקמות לתחיה בעזרת שקף. איך זה עובד? מה בשקף גורם לתמונה להשתנות?

נבנה סירת קיטור ונלמד על ג'ימס ואט - שימו לב! הסירה הינה דגם ואינה אמור לפעול!

נסיים בהקרנת הסרט: החיים הסודיים של חיות המחמד.




[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים