Syllabus We Make chemistry
שיעור מספר |
דיסציפילינה
מדעית |
מנת למידה |
שם הפרוייקט |
תמונת הפרוייקט |
1 |
כימיה |
נעבור על ההגדרה של
מדע ויצירה.
נכין ביחד סליים,
נלמד מה היא תמיסה - מומס וממיס. |
הגדרה של מדע
סליים |
|
20 |
כימה |
בעזרת מיץ של כרוב סגול - נלמד מה זה חומצה ומה זה בסיס ומה ההבדל בינהם. |
חומצה ובסיס |
|
|
ראייה |
נכין צמידים עם חרוזים פלוארסנטים. פולטים אור שיוצאים עמם לשמש. כל חרוז יפלוט צבע אחר. איזה צבע נקבל ? |
צמידי שמש |
|
|
כימיה |
נלמד על מולקולת קרבון, הנקראת כדור באקי. ועל המבנה היחודי שלה. |
מולקולה |
|
|
כימיה |
חרוזים מילימטריים המנפחים לגודל של גולה כאשר באים במגע עם מים. בוא נלמד על חומרים היגרוסקופיים, ונשחק בגולות. |
חרוזי מים |
|
|
קסמים במדע |
חיתולי הפעוטות מלאים בחומר הנקרא SAP. הוא מסוגל לספוג נוזלים רבים. בוא נראה איך זה קורה במציאות בקסם מרהיב |
קסם המים הנעלמים |
|
|
כימיה |
חומר סופח מים שמדמה פתיתי שלג. לא משנה מה הטמפ' בחוץ, היום נשחק בשלג ונבין איך התופעה הזאת קורית. |
פתיתי שלג |
|
|
כימיה |
שתי תמיסות המיצרות זרם חשמלי ומפעילות.... שעון |
שעון מלחים |
|
|
כימיה |
נהפוך לחוקרים ונראה כיצד ניתן להעתיק טביעות אצבע |
טביעת אצבע |
|
|
|
|
|
|
|