הארה תכניות העשרה בעמ - tevamuseuam




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 

מוזיאון הטבע 
 
-התוכנית מתמקדת בנושא שעשועי מדע ומייקרים.
-הדגש הוא על תהליך, עבודה יחד, חוויה, הנאה ועבודת ידיים עם הרבה עזרה של הצוות 
-חלק מהתלמידים חוזרים 
- יש אפשרות לסיוע מטעמם. לשקול 
- לודא קיום מולטימדיה בכיתה, מקום לציוד. 
- לעבור על ההתוויה עם תלמידים ולוודא שהכל חדש להם. 
,
 לוז שנתי 
 30מפגשים של 60 דקות לקבוצה 
 2 קבוצות 
17 ילדים בקבוצה 
      
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

שיעור מספר שם המערך דגשים למדריך הכשרה מסירה החזרה
0 ארגז מדריך ארגז מייקרים- דולב זילברנגל   31.08.23  
1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק 
     
1 הגדרה של מדע ההבדל בין מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולות בכל הזמנים לדעתם. 
     
  סליים        
  מטוטלת        
  מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו    31.08.23  
2 הוברבורד     בוצע  
1 משקפת     בוצע  
4 מכונית תנע     1.11.23  
5 פיקאצו- לד     1.11.23  
6 משקפי VR     1.11.23  
7 - 8  גלגל תאוצה תשונת לב - הדבקה של המשקולות. ורק בשיעור הבא, ההפעלה של הערכה.    בוצע   
3 טלסקופ     31.08.23  
 8 פוליסטיסן     בוצע   
  קאטמראן א'        
  קאטמראן ב'        
  בומראנג א'        
  בומראנג ב'        
9 מערכת השמש דו מימד      1.11.23  
15 מערכת השמש דגם תלת מימדי      14.2  
  חומצה ובסיס        
  סירת קיטור        
  נשכן מפרקים        
  קטאפולטה        
10 גוני השלד     בוצע   
  ספיירוגרף        
  מכונית גומי        
11 נורת שולחן לד אין לשים סוללה לפני השלמת הקיט    14.2  
  מכונית מגנטית        
12-13 מטוס חשמלי     עתידי  
  עריסתו של ניוטון        
  מולקולה        
14 פריסקופ     1.11.23  
15 קופסת חקר שיעור חקר. לשקול בשילוב עם דבר נוסף    10.12.23  
16 משקפי תלת מימד     בוצע   
17 ציפור מרכז כובד     בוצע   
18 מאובנים     בוצע  
19 מופע ירח        
20 תנועה והסוואה     בוצע   
21 תיבת נגינה     בוצע   
29-30 מכונית סולארית     14.2  
22 תמונות קמות לתחייה     בוצע  
23 חרוזי מים שבוע לפני להכין במקום שישמר    בוצע  
24 פרוזדור אינסופי     14.2  
25 גוף האדם     בוצע  
26 הריאות שלי     10.12  
27 טביעת אצבע     בוצע  
28 צבעי ניוטון גליון סריג     10.12  
29 מצפן     14.2  

 

 

 
 
 

 

  



 

 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים