הארה תכניות העשרה בעמ - רחפן טורנדו




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
רחפן טורנדו 



סרטון הטסה של הרחפן


 



והנה סרט הדרכה של בניית הרחפן כפי שנעשה בקורס 









כאן תוכלו להתרשם מיכולות הטיסה של הרחפן: 


 


חניכי הפעילות בונים במהלך הקורס, רחפן מסוג QUAD בשם טורנאדו,

 בעמוד זה תוכל למצוא את המידע המלא עליו. 





1. מדוע דווקא QUAD ? 

בכלי טיס מרובה להבים, הבחירה הראשונה הנה בכמה להבים לבחור. 
לכל סוג של מרובה להבים, טריקופטר, קואדקופטר, הקסקופטר , אוקטוקופטר, יש את היתרונות והחסרונות שלו. 
אנחנו בקורס נבנה רחפן מסוג- quad x.
יתרונותיו הן במבנה הפשוט שלו, יציבות וכושר נשיאה, ולבסוף עלות. 
משמאל - סוגים של מרובי להבים 

2. טורנאדו - פריים (מסגרת) 
 
הטורנאדו בנוי מעץ צפצפה, עץ קל וחזק. חלקיו, מחוברים יחדיו בברגים מיוחדים.  

 
ישנם חומרים חזקים יותר, אך היתרון בחומר זה הוא יכלתו להוות מעין 
"סופג אנרגיה": להישבר ראשון ולהגן בכך על חלקי האלקטרוניקה. 

מקצוענים משתמשים בחומרים מרוכבים כגון סיבי פחמן או
מסגרות אלומיניום, חומרים חזקים ויקרים בהרבה.  ללימוד הטסה, כדאי להשתמש
בפריים כגון זה ולמרות שהיא תישבר לנו מספר פעמים,
מלאכת ההרכבה היא פשוטה ועלות הפריים אינה יקרה, כך שנוכל 
להחליף את המסגרת בכל פעם שנידרש. 

משמאל - תכנית הרחפן טורנאדו - חלקי הצפצפה 


3. מנועים 

מנועים מהווים את לב הרחפן. מנוע טוב, הוא מנוע 
בעל סל"ד גבוה, קל משקל ואמין. 
את כל זה אנחנו מוצאים במנוע eco 2204 של Dualsky. 
מנוע בראשלס, חזק, קל משקל ואמין. 






4. בקרים - עורקי הרחפן תפקידו של הבקר הוא להפוך  זרם ישיר לחליפי. 

הבקר מעביר זרם ישיר מהסוללה, ומסוגל לקלוט 

תשודרת מהשלט שתקבע את כמות הזרם שיעברו דרכו ובכך את קצב סיבוב המנועים. 
 
 


את הרחפן שלנו אנו מניעים באמצעות ארבעה בקרים של DUALSKY
מסדרת ECO LITE. בקרים אמינים ומדוייקים. 


מחשב טיסה 
מחשב הטיסה הוא המוח של הרחפן ומסתבר שרחפן צריך מוח לא קטן 

תפקיד המחשב להבין מתי הטייס רוצה 
לבצע תנועה ומתי זו סתם הפרעה או חוסר איזון 

וכמובן לתקן בהתאם, על ידי הוראה לבקרים להוציא יותר זרם 

למנוע ספציפי. המחשב שנבחר נחשב למתקדם בעולם לרחפנים. naze 32
ולא סתם, אלא מדגם rev 6. מחשב שכזה עלה בעבר מאות אלפי דולרים ושימש לתעשיות

הבטחוניות בלבד. היום הוא כבר נגיש לכולם. 
הוא מכיל 3 ג'יירויים ו 3 אקסלומטרים. שנלמד עליהם בקןרס 
מה שחשוב להבין זה שהוא מסוגל לישר את הרחפן שאנחנו לא נוגעים בכלל 
בסטיקים. מדהים לא ? 

הנייז עובד בסביבת מחשב שנקראת cleanflight וצריך ללמוד לתכנת אותו היטב לפני שעולים לאוויר 



5. סוללה 

סוללה היא מקור האנרגיה של הרחפן. 
אנחנו משתמשים בסוללה מסוג LIPO- ליתיום פולימר. זוהי סוללה שעשתה מהפכה בעולם התעופה והרובטיקה. 
 

היא מסוגלת להוציא זרמים מאוד גדולים ממנה ובכך להפיק אנרגיה גבוהה
וכן לקבל זרמים גבוהים ובכך להיטען במהירות . 
אנחנו נשתמש בסוללת 3 תאים - 11.1 וולט . 
בעלת קיבולת שלMah 1300 שמספיקה ל כ - 7 דקות טיסה. 

6. מדחפים 
מדחפים מייצרים את הסחב 
של הרחפןעל ידי תנועת הסיבוב שלהם.
חשוב לדעת שכל שניים מהמנועים מסתובבים לכיוון שונה . 
והמדחפים  
בהתאם מתחלקים לשני סוגים : cw ו ccw - סיבוב עם השעון ונגד השעון. 
למדחפים יש שתי מידות, אחת מציינת את הקוטר שלהם, 
למעשה אורך הלהבים, שהוא מה שנותן לרחפן את הכוח 
המידה השנייה היא הפסיעה שלהם, שהיא קובעת את המהירות של הרחפן. 

ככל שהאורך והפסיעה גדלים, כך גם העומס על המנוע וצריכת הזרם. אנו נשתמש במדחפי 3*5 





7. שלט רחוק 

שלט מורכב ממשדר ומקלט. 
המשדר מעביר תשדורת מידי הטייס אל מקלט הרחפן 
זה מתרגם אותם לזרמים חשמליים שמועברים לבקרים. 
 
חשוב להשתמש בשלט עם טווח מלא 
בחרנו לקורס, בשלט עם שישה ערוצים שיאפשר בחירה ביו מצבי טיסה 
וכן שימוש בכפתור לצילום ממצלמה או תאורת לילה . 






את הבד"ח, בדיקות חיוניות שיש לעשות לרחפן, ריכזנו לכם כאן 
 
 








 
 

סרטון הטסה של הרחפן


 



והנה סרט הדרכה של בניית הרחפן כפי שנעשה בקורס 









כאן תוכלו להתרשם מיכולות הטיסה של הרחפן: 


 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים