הארה תכניות העשרה בעמ - talmeyron-harish-hatvaia




 
  ביצוע תשלומים
  הרשמה לניוזלטר
  יצירת קשר
  הארה בפייסבוק
 








 
 
תלמי רון חריש - התוויה שנתית 
 
התוכנית מתמקדת בנושא ,תעופה טיסנים ורחפנים .כיתות ג'-ד' - טיסנאות. ה'-ו' - רחפנים 
-חלק מהשיעורים משותפים לשני האשכולות, חלק יחודיים לאשכול מסוים בלבד. 
- למטה התוויה מלאה לכל קבוצה, עם מספרי השיעורים המתוכננים. 
 -שני המפגשים הראשונים מהווים חשיפה לתחום, ומערכי מבוא. האמור פה הוא חלק בלתי נפרד מהחשיפה. יש לתאם מול התלמידים את דף 
ההתוויה במלואו. 
- מיד אחרי השיעור הראשון - יש לעדכן בחוזר את המשרד במקרה של תלמידים חוזרים שבצעו מערך זהה בעבר.
  כמו כן את כמות התלמידים בכל קבוצה. 
 - המדריך יעבוד לפי סדר הלוז השנתי, מערכי השיעור ישלבו הקנייה של למידה מדעית לצד הפעילות החוויתית. 
- עבודה על פי עשרת הדברות שלהלן. 
- יש לוודא מחסן ציוד קבוע, מקום לעבודות בלתי גמורות לכל קבוצה. התנהלות שוטפת בסיוע של תורנים. 
- יש לשמור על סדר בציוד. אחד הארגזים שקיבלתם, יש לשים מדבקה "החזרות", ואנו ניקח את התכולה, באופן זה ישמר הסדר. 
- יש לודא קיום של כיתה מתוקשבת, שניתן להקרין בה את העמוד הנוכחי שמלווה את המדריך,
- רצוי כיתה קבועה לכל היום לעומת מצב של מעבר של מדריך בין כיתות - גוזל זמן יקר. 
- אין הכרח לסיים מערך בשיעור אחד. מה שקובע את קצב הכיתה זה התלמידים עצמם. 
- יש לבצע נוכחות תלמידים בכל שיעור. 
אשכול גדולים הרחבת רחפנים 
 -ההתוויה מלאה שיעורי הרחבה בתחום להקרנה לילדים. תוך כדי שלבי העבודה על הרחפן. 
- אפשר לשזור את נושא הרחפנים יחד עם טיסנאות, באופן שיבחר המדריך. לא חייבים ברצף. 
- בנייה של פריים, ללא ברגים, לכל צוות של 4 תלמידים. 
- הדגמה של אלקטרוניקה - מנועים, בקרי מהירות, מחשב טיסה, שלט רחוק. 
- הדגמה של שיעור מחשב. 
 - לקראת סיום השיעור המדריך יעבור בנקודות על החומר הנלמד והתלמידים ירשמו זאת במחברתם.
 
 - במהלך השנה, האחראי על תחום הרחפנים בחברה יגיע לבצע הטסה של רחפן זהה והעמקה של החומר הנלמד בתחום-
זהו שיעור שכבתי ויש להערך אליו. 
 - יש לעבור על חוברת הקורס במלואהחוברת הקורס.

 לוז שנתי
 28מפגשים של 45 דקות  . 14  * 2 , רוטציה עם תלמידים במחצית/ מחצית בפברואר 
6 קבוצות * 2 ימים = 12 קבוצות כמות תלמידים משתנה מקבוצה לקבוצה = 335 תלמידים. 
2 אשכולות גיל - צעירים ג-ד'- טיסנים  / בוגרים ה'-ו' - רחפנים . באותו יום הכיתות מעורבבות. במחצית מתחלפים. 


 
עשרת הדברות לשיעור מוצלח: 

1. פעם ראשונה שאתה מעביר מערך לכיתה הראשונה? ודא שבנית אותו בעצמך! עברת על כל המערך בצורה מדוקדקת ושידאתם שאתם סגורים על כל התכנים בו. ההכשרות לא מספיקות !  
2. את המודל שבנית, קח אתך לכל תחילת שיעור - להצגת הפעילות. תמונה שווה אלף מילים, תחשוב כמה מודל שווה. 
3. ודא שתמיד תהיה באמתחתך תכנית פעולה וציוד נגיש למערך נוסף. אין לדעת מה ישתבש. 
4. התחל כל שיעור בקריאת שמות ! תגיע למחצית השנה ולא תכיר שמות ? באסה. מעבר לזה הדבר יוצר סדר ומחויבות. אפשר לקבל מאתנו מדבקות לרשימת השם. עוזר מאוד לפנות לילדים בשמם עד להכרות. 
5. שמור על מבנה של שיעור: הצגת השיעור, בנייה משולבת בידע תאורטי נהיר ומונגש, סיכום שיעור, ו.... צוהר למה שעושים שיעור הבא. השתמש בלוח, הרחב ידעתך בויקיפדיה, יוטיוב, הבא את הידע שלך לכיתה, שתף את התלמידים, שאל שאלות, קיים שיח ער. 
6. אין לבצע מערך בפחות מהמזמן שהוקצה לו בהתוויה! ניתן לבצע שיעור ביותר מהזמן, אם הנסיבות מבקשות זאת. אך הצמדות להתוויה היא הנכונה ביותר.
7. על כל מדריך לוודא שיש לו כיתה נאותה, אמצעי מולטימדיה מלאים, מקום אחסון לעבודות בלתי גמורות. ביקשת ולא קיבלת? נא לערב המשרד. 
8. המשרד מספק את הציוד לבית ספר. באחריות המדריך לדעת מה קיבל, מה השתמש, מה נשאר, מה מחזיר ולדרוש חוסרים. זה לא עובד בלי ששני הצדדדים מכירים היטב את המצב. המערב של כולנו על הנושא הוא באמצעות טופס הדיווח של המדריך. שם יש לדווח מה נעשה בכל שיעור. 
9. שיווק, כן. גם כאן. בכל יום עבודה יש לצלם את המערך שעשית ולשלוח לאחראי במוסד הלימוד. מה שלא צולם לא קיים. מספיקה תמונה אחת מקבוצה אחת שמספרת את היום. 
10. דאג לעצמך לסביבת עבודה נוחה, תגיע קצת קודם, הבא אתך כריך, תרמוס, בקבוק מים. תתערבב עם החברים בחדר מורים. תהנה.

 
 

ג'-ד' ה'-ו'  שם המערך דגשים למדריך הכשרה מחצית א' מחצית ב'
1 1 חשיפה  מעבר על ההתוויה של הקורס.
להראות את המערכים, לינקים ככל שהזמן מספיק 
     
1   הגדרה של מדע ההבדל בים מדע וטכנולוגיה. דוגמאות. לשתף התלמידים בהמצאות 
הגדולו בכל הזמנים לדעתם. 
     
1 1 מערך מדענים מי המדען שלדעת התלמידים חסר ברשימה ? עבודה לשבוע הבא להציג אותו       
3   טריינר       28.1
    פוליסטיסן     בוצע 17.3
5-6 10-11 חללית בראשית     בוצע 17.3
    תחנת כוח        
7-8 7 כדורי ברנולי     2.11.23 17.3
2 2 רוטוקופטר      28.1 28.1
    מאובנים        
12-13 12-13 חרק רובוטי     לא סופק/לא היה צורך   28.1
  8-9 רובוט מרקד     לא סופק/לא היה צורך  28.1

 

 רחפנים כיתות ה'+ו'

 
שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מחצית א' מחצית ב'
1 סרטון הטסה של הטורנדו        
2 סרטון בניה של השילדה        
  רחפני מירוץ        
  רחפני משלוחים        
  רחפני מופע אורות        
3-5 סרטון בניה של הרחפן בונים כל רביעיה
שלדה 
  19.09 עתידי 
3-6 סרטון בניה של האלקטרוניקה הסבר מדריך    31.12 עתידי 
ה הרחבה מנועי בראשלס        
ה התקנת סימולטור        
ה  סוללות ליתיום פולימר- רקע        
ה בטיחות בתפעול רחפן        
ה צירי הרחפן        
ה ביינד        
ה כיול בקרים        
ה הורדת בתא פלייט        
ה איך עובד השלט        
  כיול שלט רחוק        
  קופסה שחורה        
  חוברת הקורס        
  תרגילים ללימוד הטסה        
  סרטון ההדרכה לבנית רחפן        
  סרטון בניית שילדה        
  סרטון תדמית        
1 סרטון הטסה של הרחפן בעין יהב        
  סוללות ליתיום פולימר        
ה משדר הרחפן- סטיקים ופעולות        
  תהליך צימות- בינדינג-לשלט הרחפן        
   תחרות שליטה משימות  תהליך כיול בקרים        
  הורדת תוכנת הבטא פלייט למחשב        
  צריבת בתא פלייט וקובץ  CLI למחשב הטיסה        
  כיול שלט רחוק        
           
           
 
 

 טיסנאות-כיתות ג'+ד'

שיעור מספר שם המערך למדריך הכשרה מחצית א' מחצית ב' 
1 חלוצי תעופה        
2 ההיסטוריה של הטיסנאות חוג הטיסנאות הראשון בישראל        
2 בטיחות בעבודה        
  טריינר     בוצע 17.3
9 זהבן     בוצע 28.1
  האטמוספירה        
  מושגי יסוד באווירודינמיקה        
10-11 F15 / קונקורד     31.12 28.1
           
  


 

 



[חזרה למעלה]       [הוספה למועדפים]       [מפת האתר]       [יצירת קשר]
עיצוב וביצוע: חיפושית מולטימדיה
לייבסיטי - בניית אתרים